Έγγραφες δεσμεύσεις Χρυσοχοΐδη για τον εκσυγχρονισμό του "Ν. Καζαντζάκης"
Για τις αναγκαίες παρεμβάσεις στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Ν. Καζαντζάκης», απαντά ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε κοινοβουλευτική παρέμβαση του Βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη, μετά και την επίσκεψή του στο αεροδρόμιο Ηρακλείου στις 16 Μαΐου 2014.
Όπως είχε τονίσει ο κ. Λ. Αυγενάκης «πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα σε παρεμβάσεις που θα διευκολύνουν την λειτουργία, θα αυξήσουν την ασφάλεια και θα βελτιώσουν σημαντικά την εμφάνιση του αεροδρομίου, ώστε να καλύψει αποτελεσματικά τις ανάγκες μέχρι την κατασκευή και λειτουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι.»
Θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών
Όπως επισημαίνει στην απάντησή του ο Υπουργός, «στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου υπάρχουν 23 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών. Η Πολεμική Αεροπορία, παραχώρησε στην ΥΠΑ την χρήση μιας θέσης στάθμευσης, η οποία επανασχεδιάζεται άμεσα ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει δύο πολιτικά αεροσκάφη τύπου Α320/Β738. Συνεπώς η χωρητικότητα της πίστας του Κρατικού Αερολιμένα Ηρακλείου αυξάνεται πλέον κατά δύο θέσεις.»
Επιπλέον, «εφόσον έχει γίνει δεκτή από το ΓΕΑ η πρόταση μεταστάθμευσης ενός πυροσβεστικού ελικοπτέρου σε νέα θέση, δημιουργούνται άμεσα τρεις (3) πρόσθετες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών αναψυχής. Επίσης, κατόπιν συμφωνίας με την 126η Σμηναρχία Μάχης, παραχωρήθηκε στην ΥΠΑ ένας χώρος στάθμευσης αεροσκαφών στο χώρο της 126η Σ.Μ., ο οποίος δύναται να φιλοξενήσει μεγάλα ιδιωτικά αεροσκάφη τύπου jet.»
Αστυνόμευση
Όσον αφορά στην αστυνόμευση ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογραμμίζει ότι: «Η ΥΠΑ έχει ήδη ζητήσει την επαρκή στελέχωση της αστυνομικής δύναμης στον Κρατικό Αερολιμένα Ηρακλείου κατά την θερινή περίοδο, προκειμένου το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών να είναι το επιθυμητό. Σ’ ό,τι αφορά την παρατήρηση περί μειωμένης αστυνομικής στελέχωσης του Αερολιμένα κατά τις Κυριακές, επισημαίνεται ότι δεν έχει υποπέσει στην αντίληψη της ΥΠΑ κάτι τέτοιο. Εξάλλου, κατά τους θερινούς μήνες δεν διεξάγονται επίσημοι ποδοσφαιρικοί αγώνες, που θα μείωναν την διαθέσιμη αστυνομική δύναμη.»
Αύξηση των χώρων εξυπηρέτησης
Σ’ ό,τι αφορά το γενικότερο ζήτημα των χώρων για την εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών της Πολιτικής Αεροπορίας στο αεροδρόμιο, επισημαίνεται ότι «υπάρχει σε εξέλιξη συνεργασία με την Π.Α. προκειμένου να παραχωρηθεί έκταση για την κατασκευή Κτιρίου Γενικής Αεροπορίας και νέου Αεροσταθμού σε χώρο της 126ης Σ.Μ.. Για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αναμένονται σχετικές Αποφάσεις της Π.Α.»
Επίσης, ότι τα τελευταία δύο χρόνια εκπονείται από τον Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου, μελέτη για την προς ανατολάς επέκταση του κτιρίου Αεροσταθμού κατά 1.500m2 περίπου. Η εν λόγω μελέτη ευρίσκεται σε τελικό στάδιο και μετά την έγκρισή της η επέκταση του κτιρίου θα κατασκευασθεί με δαπάνη της ΥΠΑ.»
Σύστημα ελέγχου αποσκευών
Όπως αναφέρεται στην απάντηση του Υπουργού: «σε σχέση με τον έλεγχο αποσκευών, τα υφιστάμενα σήμερα μηχανήματα ελέγχου καλύπτουν τις απαραίτητες διεθνείς προδιαγραφές ασφαλείας. Παρ’ όλ’ αυτά, διερευνάται από την Υ.Π.Α. η δυνατότητα και η σκοπιμότητα εγκατάστασης κεντρικού συστήματος ελέγχου αποσκευών, για λειτουργικούς λόγους και για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου διεκπαιρέωσης των διαδικασιών ελέγχου αποσκευών. Εν τω μεταξύ προωθείται και η επί των ιμάντων τοποθέτηση τριών (3) μηχανημάτων ελέγχου αποσκευών τύπου EDX-2, τα οποία θα αυτοματοποιήσουν το υπάρχον σύστημα. Εντός των προσεχών ημερών αναμένεται η έναρξη των ενεργειών για την εγκατάστασή τους.»
Οδική προσέγγιση
Το ζήτημα των οδικών αξόνων, που επηρεάζουν το αεροδρόμιο, είναι πολύ ευρύτερο και αποτελεί αρμοδιότητα και αντικείμενο μελέτης από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε.. Εν προκειμένω, «η ΥΠΑ έχει γνωμοδοτήσει αρνητικά την κατασκευή οδικών κόμβων στην περιοχή του αεροδρομίου, καθόσον οι εν λόγω κόμβοι που σχεδιάζονται για την εξυπηρέτηση της κυκλοφοριακής σύνδεσης της βιομηχανικής ζώνης και άλλων δραστηριοτήτων με την πόλη του Ηρακλείου και του ΒΟΑΚ θα επιβαρύνουν υπέρμετρα την οδική προσέγγιση και αποχώρηση από τον Αερολιμένα.»
Όπως τονίζει ο Υπουργός «στο πλαίσιο αυτό δύναται να μελετηθεί η αναδιάταξη του διερχόμενου κυκλοφοριακού φόρτου προς Αλικαρνασσό ώστε να απομακρυνθεί από τον περιβάλλονται χώρο του κτιρίου του Αεροσταθμού. Συναφώς αναφέρεται ότι για την αναδιαμόρφωση της οδού Ικάρου εκπονήθηκε το 2004 μελέτη από την ΥΠΑ, η οποία δεν υλοποιήθηκε λόγω αντιδράσεων του Δήμου Αλικαρνασσού.»
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα