5 Ιουν 2014

Διεθνής διάκριση για χανιώτισσα φωτογράφο



Μία από τις 48 φιναλίστ για το σημαντικό φωτογραφικό διεθνές βραβείο “Kassel Photobook Dummy Award” είναι η Χανιώτισσα φωτογράφος Εύα Βουτσάκη, της οποίας η φωτογραφική δουλειά, που είναι εμπνευσμένη από τα Χανιά, θα εκτεθεί σε 10 διεθνή φεστιβάλ φωτογραφίας, στο Μιλάνο, στη Μαδρίτη, στο Παρίσι, στην Κολωνία, στο Οσλο, στο Σάο Πάολο, στην Αθήνα κ.α.
Η διακεκριμένη δουλειά της Χανιώτισσας φωτογράφου αφορά άλμπουμ που έχει κάθε οικογένεια του χωριού της στη Δρακόνα Κισάμου και τη δημιουργική επεξεργασία τους από τα παιδιά του χωριού το καλοκαίρι του 2013.
Ολα ξεκίνησαν το 2008, όπως μας είπε η ίδια, όταν έκανε το μεταπτυχιακό της στη φωτογραφία και πήρε τη μορφή βιβλίου το 2014. «Η δουλειά αφορά τα οικογενειακά άλμπουμ που έχει κάθε οικογένεια του χωριού μου στη Δρακόνα Κισάμου και αφετέρου τη δημιουργική επεξεργασία τους απο τα παιδιά του χωριού το καλοκαίρι του 2013. Ένωσα δηλαδή σχεδόν τρεις και τέσσερις γενιές και ενθάρρυνα τον πειραματισμό και τη δημιουργική αφήγηση. Το βιβλίο αποτελείται από φωτογραφίες που μπορεί κάποιος να ζωγραφίσει και από κάποιες που έχουν ήδη ζωγραφιστεί». Μάλιστα στόχος της είναι το πρότζεκτ να επεκταθεί και στα υπόλοιπα χωριά της περιοχής.
«Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ Ο ΠΥΡΗΝΑΣ ΜΟΥ»

Μιλώντας για τον τόπο καταγωγής της ως πηγή έμπνευσης η Εύα Βουτσάκη ανέφερε ότι «το βιβλίο και η ιδέα για το βιβλίο δεν θα ήταν εφικτά, αν δεν ήμουν από εκεί που είμαι και αν δεν ήμουν εδώ που είμαι. Το οποίο σημαίνει ότι ο τόπος καταγωγής μου είναι πάντα ο πυρήνας μου, αλλά βρίσκομαι και σε μια συνεχή εξέλιξη και ακολουθώ μια διεθνή πορεία με πολλές και ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Γενικά μου αρέσει η αφήγηση μέσω εικόνων και πώς η ιστορία μπορεί να γίνει μύθος. Με εμπνέουν πολύ τα παλιά οικογενειακά άλμπουμ και νιώθω μια απροσδιόριστη νοσταλγία κοιτώντας τα. Η βασική μου φωτογραφική δουλεία, τα “Ίχνη Εντός”, έχει να κάνει με όνειρα, εφιάλτες και προσωπικούς μύθους. Θεωρώ ότι πορεύονται παράλληλα οι δύο φωτογραφικές δουλείες μου. Και μου αρέσει να σκέφτομαι το βιβλίο σαν τελικό προορισμό και των δύο».
Σχετικά με τη διεθνή διάκριση επεσήμανε πως «οι κριτές είναι ειδικοί στο φωτογραφικό βιβλίο με χρόνια πείρας και πολύ υψηλά κριτήρια. Το πρώτο βραβείο είναι μια πλήρης έκδοση του βιβλίου αξίας 10.000 ευρώ. Το πιο σημαντικό όμως είναι όλη αυτή η προβολή τόσο μέσω της ιστοσελίδας τους όσο και μέσω των διεθνών φεστιβάλ όπου θα εκτεθούν οι φιναλίστ. Προσωπικά νιώθω την επιλογή μου ως μια επιβεβαίωση της πορείας μου μέχρι τώρα».
Η διακεκριμένη φωτογραφική δουλειά της Εύας Βουτσάκη έχει ήδη αναρτηθεί στο διαδίκτυο http://2014.fotobookfestival.org/dummy-award-2014/ και στη συνέχεια θα εκτεθεί και σε δέκα φεστιβάλ φωτογραφίας μέσα στο 2014. Οι εκθέσεις περιλαμβάνουν τα 48 επιλεγμένα βιβλία, τους φιναλίστ απο το σύνολο των περίπου 400 αιτήσεων. Πρόκειται για τις εκθέσεις: MIA στο Μιλάνο, IED-Photoespana στη Μαδρίτη, Fotoleggendo στη Ρώμη, PhotoIreland στο Δουβλίνο, The Photobook Museum στην Κολωνία, Paraty em Foco, Madalena Workshop στο Σάο Πάολο, Fotogaleriet στο Οσλο και Le Bal Παρίσι.
ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Στα σκαριά, σύμφωνα με την ίδια, βρίσκονται ήδη κάποιες διεθνείς συνεργασίες, όπως στη Λετονία, όπου την προσκάλεσαν ως μια από τους έξι ειδικούς αυτοβιογραφικής αφήγησης παγκοσμίως. «Είναι μεγάλη τιμή και υπέροχη εμπειρία!», ανέφερε στα Χανιώτικα Νέα η Χανιώτισσα φωτογράφος, η οποία εξήγησε πως εφάρμοσε την ιδέα της ζωγραφικής πάνω σε φωτοτυπίες οικογενειακών αρχείων. Το αποτέλεσμα αυτής της δουλειάς θα εκτεθεί τον Ιούλη του 2014 στο πλαίσιο της Ρίγας Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Ευρώπης 2014.

Επίσης στα σχέδιά της είναι η δημιουργία και άλλων βιβλίων, διεθνείς συνεργασίες, διοργάνωση σεμιναρίων τεχνικής αυτοβιογραφικής αφήγησης στην Καππαδοκία, Κωνσταντινούπολη, Brighton (συνεργασία με το Grassroots Suicide Prevention) και Σκωτία. Επίσης ήδη έχει ξεκινήσει μια καινούργια σειρά φωτογραφιών με τοπία της Βόρειας και της Νότιας Ευρώπης με την ονομασία “Σειρήνες του Βορρά – Σειρήνες του Νότου”. Η σειρά αφορά τη νοσταλγία που νιώθουν οι μετανάστες και έχει πάλι αυτοβιογραφικά στοιχεία. Μέσα στο 2015 προγραμματίζει να κάνει μια αναδρομική έκθεση στα Χανιά που να περιλαμβάνει φωτογραφίες και βιβλία της.

Ελένη Φουντουλάκη
ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα