Δύο μικροί… βουλευτές από το Ρέθυμνο στη Βουλή των Εφήβων
Δύο έφηβοι… βουλευτές, μαθητές των Λυκείων Ρεθύμνου, είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στις εργασίες της ΙΘ΄ Συνόδου 2013-2014 στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος «Βουλή των Εφήβων» που πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 4-7 Ιουλίου στην Αθήνα.
ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝ ΦΕΤΟΣ ΚΡΙΤΗΡΙΟ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΦΗΒΩΝ
Οι δύο έφηβοι, ο Τζάμπα Καπλανισβίλι, μαθητής του Λυκείου Πανόρμου και η Χαρίκλεια Μακρυδάκη μαθήτρια του 3ου Λυκείου Ρεθύμνου επισκέφτηκαν τη Βουλή και έζησαν την εμπειρία εκ των έσω μεταφέροντας συνολικά τις εντυπώσεις τους. Η επιλογή των δύο μαθητών έγινε με διαφορετικά κριτήρια από τις άλλες χρονιές καθώς πέρα από το επίπεδο των γνώσεών τους έπρεπε να δείξουν μέσα από ένα ευρύτερο υλικό τις δεξιότητές τους, τους προβληματισμούς τους και την ικανότητα να δημιουργήσουν οπτικοακουστικό υλικό με επίκαιρη θεματολογία.
Συγκεκριμένα, οι δύο μαθητές έπρεπε να εισέλθουν στον ιστότοπο της Βουλής, να απαντήσουν σε ερωτήσεις γνώσεων και να παίξουν παιχνίδι στρατηγικής. Αξιολογήθηκαν όμως και μέσα από τη δημιουργικότητά τους, καθώς τους ζητήθηκε να στείλουν φωτογραφίες από το σχολείο τους και να φτιάξουν ένα βίντεο σε σχέση με το σχολείο και ένα θέμα της αρεσκείας τους.
ΤΙ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΟΙ ΔΥΟ ΜΙΚΡΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥΣ…
Ο Τζάμπα Καπλανισβίλι μετέφερε στην Κρητική Επιθεώρηση την εμπειρία του από τη Βουλή των Εφήβων και μιλώντας για όλα όσα αποκόμισε ανέφερε: «Η Βουλή των Εφήβων ήταν μια αξέχαστη εμπειρία. Ήταν σαν προσομοίωση της πραγματικής Βουλής. Μέσα από την εμπειρία αυτή αποκομίσαμε πολλά καινούργια πράγματα, μάθαμε , συζητήσαμε και ανταλλάξαμε απόψεις μεταξύ μας. Οι συζητήσεις ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες διότι συμμετείχαν παιδιά από όλη τη χώρα και το εξωτερικό. Διέφεραν οι νοοτροπίες και οι απόψεις μας και μάθαμε και ο ένας από τον άλλον. Είδαμε πολιτικούς και συνομιλήσαμε με Βουλευτές αλλά και τον Υπουργό Παιδείας στον οποίο κάναμε ερωτήσεις σχετικά με την παιδεία».
Από την πλευρά της η Χαρίκλεια Μακρυδάκη μιλώντας με ενθουσιασμό στην Κρητική Επιθεώρηση υπογράμμισε: «Ήταν μια υπέροχη εμπειρία. Γνωρίσαμε παιδιά από όλη τη χώρα, ανταλλάξαμε απόψεις και αυτό που μου έκανε πολύ ευχάριστη εντύπωση είναι ότι στις προτάσεις που κάναμε για την ψήφιση του νομοσχέδιο σχετικά με το θέμα των μαθητικών κοινοτήτων οι απαντήσεις μας ήταν ομόφωνες. Επιπλέον, εκτίμησα ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων προς τον Υπουργό Παιδείας το ότι έδινε ξεκάθαρες απαντήσεις χωρίς υπεκφυγές».
Οι συνολικά 300 μαθητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό είχαν την ευκαιρία, να ανταλλάξουν απόψεις, να παρευρεθούν στην Ολομέλεια της Βουλής, να επεξεργαστούν νομοσχέδιο σχετικά με τις μαθητικές κοινότητες και να προτείνουν σημαντικές αλλαγές. Στα πλαίσια των εργασιών, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια, πραγματοποίησαν διάλογο με βουλευτές όλων των κομμάτων ενώ είχαν τη δυνατότητα να απευθύνουν ερωτήσεις προς τον Υπουργό Παιδείας Ανδρέα Λοβέρδο οι οποίες αφορούσαν κατά κύριο λόγο το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα, τις αλλαγές στην Α’ Λυκείου και την Τράπεζα Θεμάτων, τις ελλείψεις καθηγητών αλλά και επίκαιρα ζητήματα όπως η υδρόλυση των χημικών στη Μεσόγειο. Παράλληλα, ερώτηση έγινε και για το ζήτημα χορήγησης της Ελληνικής Ιθαγένειας σε αλλοδαπούς μαθητές που ολοκληρώνουν τους κύκλους σπουδών τους στην Ελλάδα, την οποία μάλιστα απηύθυνε στον Υπουργό ο έφηβος Βουλευτής Τζάμπα Καπλανισβίλι από το Λύκειο Πανόρμου.
Ο Υπουργός απάντησε σε έξι ερωτήσεις των μικρών βουλευτών ενώ δεσμεύτηκε για προσωπική απάντηση στην ερώτηση του Τζάμπα από το Λύκειο Πανόρμου. Συγκεκριμένα ο Τζάμπα Καπλανισβίλι, απηύθυνε ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας σχετικά με τους λόγους για τους οποίους το Υπουργείο Εσωτερικών δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα περί χορήγησης ελληνικής ιθαγένειας στους μαθητές που έχουν εξαετή επιτυχή φοίτηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο Υπουργός από πλευράς του δεσμεύτηκε να του απαντήσει προσωπικά όπως και έκανε σε επιστολή που του απέστειλε.
Συγκεκριμένα στην επιστολή-απάντηση αναφέρει:
«Αγαπητέ Βουλευτή της Βουλής των Εφήβων κ. Τζάμπα Καπλανσβίλι,
Το Υπουργείο Εσωτερικών απήντησε στο ερώτημα που αφορούσε τους λόγους για τους οποίους δεν ανταποκρίνεται στα αιτήματα περί χορήγησης ελληνικής ιθαγένειας στους μαθητές που έχουν εξαετή επιτυχή φοίτηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τη σχετική ρύθμιση έκρινε, όμως, ως αντισυνταγματική το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ενόψει αυτής της απόφασης, το Υπουργείο Εσωτερικών μας ενημέρωσε πως σχεδιάζει νέα σχετική ρύθμιση και πως, πάντως, στο νέο κώδικα περί μετανάστευσης υπάρχουν ήδη νέες ευεργετικές ρυθμίσεις προς την κατεύθυνση αυτή (εξασφάλιση παραμονής αλλοδαπού μαθητή κ.ο.κ)
Ευχαριστών πολύ για την ερώτηση που καταθέσατε.
Ο Υπουργός
Ανδρέας Λοβέρδος».
Εκτός από τις εργασίες της Συνόδου το τετραήμερο περιελάμβανε επισκέψεις, εκδρομές αλλά και εκδηλώσεις. Συγκεκριμένα, ο Τζάμπα ανέφερε: «Πραγματοποιήσαμε και εκδρομές και παρακολουθήσαμε συναυλία των μουσικών σχολείων. Επίσης επισκεφτήκαμε τη Βουλή, μιλήσαμε με Βουλευτές και απευθύναμε ερωτήσεις σχετικά με την Παιδεία. Επίσης, θέσαμε και ερώτημα σχετικά με τα χημικά της Συρίας στη Μεσόγειο».
Αξίζει να σημειωθεί πως οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν μέρη όπως η Ακρόπολη, το Ίδρυμα Κακογιάννη και να διασκεδάσουν σε συναυλία που πραγματοποίησαν τα Μουσικά σχολεία Παλλήνης και Αλίμου.
Οι δύο μαθητές ανέφεραν πως θα ήθελαν, αν τους δινόταν η ευκαιρία να ξαναζήσουν την εμπειρία αυτή ενώ για τους μαθητές που επιθυμούν στο μέλλον να ζήσουν την ίδια εμπειρία η Χαρίκλεια Μακρυδάκη αναφέρει: «Είναι μια εμπειρία που πραγματικά δεν πρέπει να χάσει κανένας μαθητής και θα πρέπει όλοι να διεκδικήσουν. Επίσης, φέτος οι ερωτήσεις που ψηφίστηκαν και έγιναν προς τον Υπουργό Παιδείας ήταν επιβλητικές και δύσκολες. Συμβουλεύω λοιπόν τους επόμενους μαθητές που θα συμμετέχουν να κάνουν ερωτήσεις με πυγμή και να απαιτήσουν απάντηση στα ερωτήματα αυτά. Πιστεύω πως αξίζει να προσπαθήσουν».
Από την πλευρά του ο Τζάμπα Καπλανισβίλι ανέφερε: «Αν είχα την ευκαιρία θα το ξαναέκανα. Έμαθα νέα πράγματα και ενθουσιάστηκα γιατί πραγματικά όλοι όσοι συμμετείχαμε αναδείξαμε την αξία της δημοκρατικής συνεργασίας και συζήτησης. Είναι εμπειρία ζωής και όλοι οι έφηβοι θα πρέπει να διεκδικήσουν να το ζήσουν».
Οι γνώσεις που αποκόμισαν, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν, είναι ένας πλούτος που θα τους συντροφεύει για πολλά χρόνια ενώ η ενημέρωση και οι γνώσεις που απέκτησαν δεν αποκλείεται να τους φανούν χρήσιμες και στο άμεσο μέλλον. Χαρακτηριστικά, η Χαρίκλεια αναφέρει: «Στη συζήτηση περί μαθητικών κοινοτήτων έμαθα για τα δικαιώματα που έχουμε σαν νέοι και σαν μαθητές. Αν μου δοθεί η ευκαιρία και χρειαστεί να το κάνω θα τα διεκδικήσω, γιατί τώρα γνωρίζω ποια είναι και πότε χρειάζεται να τα υπερασπιστώ».
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΛΑΨΙΝΟΥ
goodnet
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα