15 Ιουλ 2014

Κάμερες στον ΒΟΑΚ εν μέσω αντιδράσεων


Προβληματισμός για τα όρια ταχύτητας και τη χωροθέτηση ενημερωτικών πινακίδων
Σε "κλοιό" από κάμερες της Αστυνομίας βρίσκονται εδώ και είκοσι περίπου ημέρες, οι βιαστικοί... οδηγοί του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων να εκφράζει ενστάσεις ως προς την τοποθέτηση και λειτουργία τους, πριν ολοκληρωθούν έργα οδικής ασφάλειας στον πολύπαθο αυτό δρόμο.
Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης, σε όλο τον ΒΟΑΚ δεν υπάρχει ούτε μία νόμιμη στάση λεωφορείων ενώ παραμένουν αρκετές παράνομες συνδέσεις.
Όσο για τα όρια ταχύτητας, επικρατεί σύγχυση καθώς εναλλάσσονται συχνά κατά μήκος του ΒΟΑΚ ενώ, όπως παρατηρούν οδηγοί, δεν υπάρχει επάρκεια σε ενημερωτικές πινακίδες κάποιες από τις οποίες είναι δυσδιάκριτες.
ΚΑΤΑΓΡΑΦΟΥΝ ΤΑ ΟΧΗΜΑΤΑ
Η λειτουργία των καμερών που είχαν τοποθετηθεί πριν από αρκετά χρόνια, ξεκίνησε πριν από λίγες εβδομάδες όπως επιβεβαιώθηκε από την Αστυνομία σε σχετική ερώτηση των Χανιώτικων Νέων.
Οι κάμερες καταγράφουν την ταχύτητα με την οποία κινούνται τα οχήματα τα οποία και φωτογραφίζουν.
Τώρα, οι γρήγοροι οδηγοί αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο να λάβουν από το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής τους, ειδοποίηση για πρόστιμο, εφόσον διαπιστωθεί ότι έχουν ξεπεράσει το όριο ταχύτητας.
Ήδη, σύμφωνα με πληροφορίες, προχωρά η διαδικασία για εκατοντάδες παραβάσεις του ορίου ταχύτητας.
Η επεξεργασία - ανάλυση των δεδομένων που καταγράφονται από τις κάμερες, γίνεται στην έδρα της Τροχαίας ΒΟΑΚ στην Επισκοπή Ρεθύμνου και από εκεί θα αποστέλλονται στα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα τα οποία θα ενημερώνουν τους παραβάτες.
Οι πρώτες κλήσεις αναμένεται να σταλούν το επόμενο διάστημα καθώς η επεξεργασία δεν γίνεται αμέσως αλλά απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα.
Οι οδηγοί πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς εκτός από τις κάμερες, η Αστυνομία διαθέτει και φορητά ραντάρ που μετακινούνται με συμβατικά οχήματα ή περιπολικά και καταγράφουν – φωτογραφίζουν τα βιαστικά... οχήματα.
Ήδη, τα φορητά ραντάρ της Τροχαίας που εδώ και αρκετά χρόνια λειτουργούν σε διάφορα σημεία του ΒΟΑΚ, έχουν καταγράψει χιλιάδες παραβάσεις για όρια ταχύτητας.
«ΚΡΥΜΕΝΕΣ» ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΚΑΙ ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
Πριν από τα σημεία στα οποία βρίσκονται οι κάμερες υπάρχουν προειδοποιητικές πινακίδες που ενημερώνουν ότι η ταχύτητα καταγράφεται με τεχνικά μέσα.
Ωστόσο, δεν είναι παντού ευδιάκριτες οι πινακίδες που αναφέρουν το όριο ταχύτητας το οποίο διαφέρει από περιοχή σε περιοχή και από κόμβο σε κόμβο.
Αρκετές, δε, πινακίδες με τα όρια ταχύτητας είναι παλιές και "κρυμμένες" πίσω από θάμνους.
Σε ερώτησή μας για τα όρια ταχύτητας κατά μήκος του ΒΟΑΚ η Αστυνομία μας παρέπεμψε στην υπηρεσία της Τροχαίας ΒΟΑΚ και στην Διεύθυνση Τεχνικών Εργων - Υπηρεσιών της Περιφέρειας Κρήτης.
ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Όσον αφορά στα πρόστιμα, αυτά χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες και είναι «τσουχτερά». Αν ο οδηγός υπερβαίνει το όριο ταχύτητας μέχρι 20 χλμ, τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 40 ευρώ, αν το υπερβαίνει από 20 ως 30 χλμ, το πρόστιμο το οποίο θα πληρώσει ανέρχεται στα 100 ευρώ και προστίθενται 5 πόντοι στο point system του οδηγού.
Αν ο οδηγός υπερβεί το όριο ταχύτητας κατά 30 χλμ και άνω ή σε κάθε περίπτωση αν τρέχει πάνω από 130 χιλιόμετρα, τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 350 ευρώ και προβλέπεται αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για δύο μήνες.

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ
Ενστάσεις ως προς το πως έχει προχωρήσει η όλη διαδικασία, διατύπωσε μιλώντας στα Χανιώτικα Νέα ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης.
Σύμφωνα με τον κ. Βουλγαράκη, «η τοποθέτηση των πινακίδων είναι παντελώς λάθος για τη φωτογράφιση των οχημάτων και την υπέρβαση ταχύτητας γιατί τα όρια ταχύτητας έχουν καθοριστεί με την προϋπόθεση ότι το δίκτυο αυτό είναι εθνικής εμβέλειας, άρα είναι εθνικός δρόμος.
Οι εθνικοί δρόμοι έχουν συγκεκριμένες ταχύτητες αλλά και συγκεκριμένα κατασκευαστικά στοιχεία. Ο δικός μας δρόμος δεν έχει κατασκευαστικά στοιχεία εθνικής οδού, δεν είναι καν εθνική οδός. Αρα λοιπόν μόνο μπέρδεμα προκαλείται στους οδηγούς».
Μάλιστα, ο κ. Βουλγαράκης εξέφρασε τον φόβο πως «τα ατυχήματα θα αυξηθούν με αυτή τη διαδικασία διότι γίνεται συνωστισμός από κάποιους οδηγούς που φοβούνται να κάνουν προσπέραση και σχηματίζονται ουρές με αποτέλεσμα να αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος».
Ο κ. Βουλγαράκης εξέφρασε την άποψη ότι «θα πρέπει να επανεξεταστεί το όλο θέμα και συγχρόνως να καθοριστούν και οι στάσεις των λεωφορείων» καθώς, όπως είπε, «δεν υπάρχει καμία νόμιμη στάση».
Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «αυτός ο πολύπαθος δρόμος δεν είναι ούτε επαρχιακό, ούτε εθνικό δίκτυο. Δεν ξέρει κανένας μας τι είναι στην πραγματικότητα».
Καταλήγοντας ζήτησε «να κλείσουν οι παράνομες προσβάσεις και να καθοριστούν οι στάσεις των λεωφορείων. Έχουμε 360 στάσεις από τα Χανιά έως το Λασίθι. Καμία νόμιμη».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΥΒΙΑΚΗΣ
ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα