Στα «όρια» η Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση στο Ρέθυμνο
Τα πολλαπλά ανοιχτά «μέτωπα» στον τομέα της Τεχνικής και Επαγγελματικής εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του βουλευτή Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέα Ξανθού με εκπαιδευτικούς του 1ου και 2ου ΕΠΑΛ Ρεθύμνου μια εβδομάδα μόλις από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Ο κ. Ξανθός πραγματοποίησε την προηγούμενη Πέμπτη επίσκεψη στα δύο ΕΠΑΛ της πόλης όπου στην ατζέντα των συζητήσεων τέθηκαν προβλήματα υποστελέχωσης και υποδομών αλλά και της γενικότερης «αποσύνθεσης» σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό ακόμη και την επάρκεια βιβλίων για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους ανέδειξαν ως μείζον πρόβλημα την ανεπάρκεια στις υποδομές των δυο ΕΠΑΛ και συγκεκριμένα την κτιριακή υποδομή, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, τα προβλήματα που παρατηρούνται στα εργαστήρια κ.ά.
Επιπλέον η Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ κ. Ευαγγελία Σειραγάκη επεσήμανε την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών αλλά και την αδυναμία ύπαρξης ενός στοιχειώδους προγραμματισμού στις δράσεις του σχολείου. Συγκεκριμένα η κ. Σειραγάκη ανέφερε: «Δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει κάθε μέρα», είπε χαρακτηριστικά η κα Ε. Σειραγάκη, «καθώς η μία εγκύκλιος του Υπουργείου ανατρέπει την προηγούμενη».
ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στη διάρκεια της επίσκεψης τονίστηκε, ότι τα ΕΠΑΛ έχουν παραλάβει μόνο τα διδακτικά βιβλία για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ενώ δεν υπάρχει ακόμα κανένα βιβλίο για τα μαθήματα ειδικοτήτων. Παράλληλα, την κατάσταση αυτή φαίνεται να επιδεινώνει το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε αναλυτικό πρόγραμμα ούτε διδακτικά εγχειρίδια για τα νέα μαθήματα που θα διδαχθούν φέτος για πρώτη φορά στη Β’ ΕΠΑΛ.
Μάλιστα, ανέφερε πως δημιουργείται επιβάρυνση στους εκπαιδευτικούς από τον επιπλέον φόρτο διοικητικού έργου, ενώ διέψευσε παλαιότερη δήλωση του Υπουργού Παιδείας ότι στα σχολεία στα οποία ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους διακόσιους προβλέπεται γραμματειακή υποστήριξη.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ
Από πλευράς του ο αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕΕ Ρεθύμνου κ. Βαρδής Δασκαλάκης τόνισε ότι η κατάργηση των ειδικοτήτων υψηλής ζήτησης οδήγησε περίπου το 1/3 των μαθητών να μείνουν εκτός εκπαίδευσης και να ενταχθούν στην κατάρτιση, δηλαδή στα ΙΕΚ-ΣΕΚ, εκεί όπου δεν υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δεν υπάρχουν βιβλία, δεν υπάρχουν σταθερές ειδικότητες κάθε χρόνο και οι καταρτιζόμενοι μαθητές πρέπει να πληρώνουν κάθε εξάμηνο.
Με αυτόν τον τρόπο αναφέρθηκε χαρακτηριστικά πως «πάει περίπατο η δωρεάν παιδεία» που γνωρίζαμε ως τώρα. Τα παιδιά που πέρυσι επέλεξαν στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ τις συγκεκριμένες ειδικότητες που καταργήθηκαν (Νοσηλευτική, Βρεφοκομία, Γραφιστική, Αισθητική, Κομμωτική κ.ά.) θα αναγκαστούν φέτος ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να επιλέξουν το Γενικό Λύκειο. Οι μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων που φέτος φοιτούν στην Γ’ Λυκείου δεν έχουν καθόλου καθηγητές αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Ανέφερε, επίσης, ότι οι Σ.Ε.Κ. αποτελούν σχολές «φαντάσματα» και το Υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς ανέτοιμο να τις λειτουργήσει.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «MY SCHOOL» ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Στη διάρκεια της συζήτησης εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για το γεγονός ότι ο τρόπος λειτουργίας του προγράμματος «Myschool» δυσχεραίνει και δεν διευκολύνει την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Επιπλέον, έντονη ήταν η αγωνία τους για την τύχη των συναδέλφων τους που βρίσκονταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας το οποίο έχει λήξει από τις 22 Μαρτίου.
Τέλος, ως τεκμήριο της αδιαφορίας της Πολιτείας για τη Δημόσια Εκπαίδευση αναφέρθηκε ότι τα κονδύλια που διατίθενται για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων σε επίπεδο Νομού έχουν περικοπεί δραματικά τα τελευταία χρόνια ενώ πέρυσι δόθηκαν στα σχολεία μόνο οι δύο από τις τρεις δόσεις του συνολικού ετήσιου ποσού.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ: ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο κ. Α. Ξανθός επισήμανε ότι είναι πλέον εμφανή τα προβλήματα από την υποβάθμιση της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης, στα πλαίσια της μνημονιακής περικοπής των συνολικών δημόσιων δαπανών Παιδείας. Η έλλειψη οργάνωσης και μακροπρόθεσμου προγραμματισμού για τα θέματα της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει την πολιτική βούληση συρρίκνωσης του Δημόσιου Σχολείου σ’ αυτόν τον τομέα και διευκόλυνσης της «αγοράς» των ιδιωτικών ΙΕΚ.
Σήμερα, τόνισε ο κ. Α. Ξανθός, το Δημόσιο Σχολείο στηρίζεται στην ευσυνειδησία και τον καθημερινό αγώνα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσπαθούν για το καλύτερο κάτω από αντίξοες μισθολογικές και λειτουργικές συνθήκες, σε περιβάλλον διαρκούς απαξίωσης των κοινωνικών αγαθών. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε επίσης: «Από όλα τα κυβερνητικά μέτρα την αξιολόγηση, τη διαθεσιμότητα, την κινητικότητα και την αποδόμηση του κοινωνικού κράτους, διαφαίνεται η πολιτική στόχευση να εμπεδωθεί ένα κλίμα γενικευμένης αβεβαιότητας και ανασφάλειας στους πολίτες, που με τη σειρά του οδηγεί στη μοιρολατρία, την ηττοπάθεια και την κοινωνική πειθάρχηση. Μπροστά σ’ αυτό το ζοφερό τοπίο στο χώρο της Παιδείας επείγει η συγκρότηση ενός κοινωνικού μετώπου από εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και φοιτητές για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη συνολική ανατροπή του καταστροφικού δημοσιονομικού προγράμματος που παράγει ανεργία, φτώχεια και αναξιοπρέπεια».
Ο κ. Ξανθός πραγματοποίησε την προηγούμενη Πέμπτη επίσκεψη στα δύο ΕΠΑΛ της πόλης όπου στην ατζέντα των συζητήσεων τέθηκαν προβλήματα υποστελέχωσης και υποδομών αλλά και της γενικότερης «αποσύνθεσης» σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό ακόμη και την επάρκεια βιβλίων για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
Οι εκπαιδευτικοί από την πλευρά τους ανέδειξαν ως μείζον πρόβλημα την ανεπάρκεια στις υποδομές των δυο ΕΠΑΛ και συγκεκριμένα την κτιριακή υποδομή, τον υλικοτεχνικό εξοπλισμό, τα προβλήματα που παρατηρούνται στα εργαστήρια κ.ά.
Επιπλέον η Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑΛ κ. Ευαγγελία Σειραγάκη επεσήμανε την εργασιακή ανασφάλεια των εκπαιδευτικών αλλά και την αδυναμία ύπαρξης ενός στοιχειώδους προγραμματισμού στις δράσεις του σχολείου. Συγκεκριμένα η κ. Σειραγάκη ανέφερε: «Δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει κάθε μέρα», είπε χαρακτηριστικά η κα Ε. Σειραγάκη, «καθώς η μία εγκύκλιος του Υπουργείου ανατρέπει την προηγούμενη».
ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ
Στη διάρκεια της επίσκεψης τονίστηκε, ότι τα ΕΠΑΛ έχουν παραλάβει μόνο τα διδακτικά βιβλία για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ενώ δεν υπάρχει ακόμα κανένα βιβλίο για τα μαθήματα ειδικοτήτων. Παράλληλα, την κατάσταση αυτή φαίνεται να επιδεινώνει το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε αναλυτικό πρόγραμμα ούτε διδακτικά εγχειρίδια για τα νέα μαθήματα που θα διδαχθούν φέτος για πρώτη φορά στη Β’ ΕΠΑΛ.
Μάλιστα, ανέφερε πως δημιουργείται επιβάρυνση στους εκπαιδευτικούς από τον επιπλέον φόρτο διοικητικού έργου, ενώ διέψευσε παλαιότερη δήλωση του Υπουργού Παιδείας ότι στα σχολεία στα οποία ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους διακόσιους προβλέπεται γραμματειακή υποστήριξη.
ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΕΛΕΞΑΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΧΡΟΝΙΑ
Από πλευράς του ο αντιπρόεδρος της ΕΛΤΕΕ Ρεθύμνου κ. Βαρδής Δασκαλάκης τόνισε ότι η κατάργηση των ειδικοτήτων υψηλής ζήτησης οδήγησε περίπου το 1/3 των μαθητών να μείνουν εκτός εκπαίδευσης και να ενταχθούν στην κατάρτιση, δηλαδή στα ΙΕΚ-ΣΕΚ, εκεί όπου δεν υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί, δεν υπάρχουν βιβλία, δεν υπάρχουν σταθερές ειδικότητες κάθε χρόνο και οι καταρτιζόμενοι μαθητές πρέπει να πληρώνουν κάθε εξάμηνο.
Με αυτόν τον τρόπο αναφέρθηκε χαρακτηριστικά πως «πάει περίπατο η δωρεάν παιδεία» που γνωρίζαμε ως τώρα. Τα παιδιά που πέρυσι επέλεξαν στη Β’ τάξη ΕΠΑΛ τις συγκεκριμένες ειδικότητες που καταργήθηκαν (Νοσηλευτική, Βρεφοκομία, Γραφιστική, Αισθητική, Κομμωτική κ.ά.) θα αναγκαστούν φέτος ή να αλλάξουν ειδικότητα ή να επιλέξουν το Γενικό Λύκειο. Οι μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων που φέτος φοιτούν στην Γ’ Λυκείου δεν έχουν καθόλου καθηγητές αφού τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Ανέφερε, επίσης, ότι οι Σ.Ε.Κ. αποτελούν σχολές «φαντάσματα» και το Υπουργείο Παιδείας είναι παντελώς ανέτοιμο να τις λειτουργήσει.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «MY SCHOOL» ΔΥΣΧΕΡΑΙΝΕΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Στη διάρκεια της συζήτησης εκπαιδευτικοί του ΕΠΑΛ εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για το γεγονός ότι ο τρόπος λειτουργίας του προγράμματος «Myschool» δυσχεραίνει και δεν διευκολύνει την αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Επιπλέον, έντονη ήταν η αγωνία τους για την τύχη των συναδέλφων τους που βρίσκονταν σε καθεστώς διαθεσιμότητας το οποίο έχει λήξει από τις 22 Μαρτίου.
Τέλος, ως τεκμήριο της αδιαφορίας της Πολιτείας για τη Δημόσια Εκπαίδευση αναφέρθηκε ότι τα κονδύλια που διατίθενται για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων σε επίπεδο Νομού έχουν περικοπεί δραματικά τα τελευταία χρόνια ενώ πέρυσι δόθηκαν στα σχολεία μόνο οι δύο από τις τρεις δόσεις του συνολικού ετήσιου ποσού.
ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ: ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο κ. Α. Ξανθός επισήμανε ότι είναι πλέον εμφανή τα προβλήματα από την υποβάθμιση της Δημόσιας Τεχνικής Εκπαίδευσης, στα πλαίσια της μνημονιακής περικοπής των συνολικών δημόσιων δαπανών Παιδείας. Η έλλειψη οργάνωσης και μακροπρόθεσμου προγραμματισμού για τα θέματα της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης από το Υπουργείο Παιδείας αποδεικνύει την πολιτική βούληση συρρίκνωσης του Δημόσιου Σχολείου σ’ αυτόν τον τομέα και διευκόλυνσης της «αγοράς» των ιδιωτικών ΙΕΚ.
Σήμερα, τόνισε ο κ. Α. Ξανθός, το Δημόσιο Σχολείο στηρίζεται στην ευσυνειδησία και τον καθημερινό αγώνα των εκπαιδευτικών, οι οποίοι προσπαθούν για το καλύτερο κάτω από αντίξοες μισθολογικές και λειτουργικές συνθήκες, σε περιβάλλον διαρκούς απαξίωσης των κοινωνικών αγαθών. Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε επίσης: «Από όλα τα κυβερνητικά μέτρα την αξιολόγηση, τη διαθεσιμότητα, την κινητικότητα και την αποδόμηση του κοινωνικού κράτους, διαφαίνεται η πολιτική στόχευση να εμπεδωθεί ένα κλίμα γενικευμένης αβεβαιότητας και ανασφάλειας στους πολίτες, που με τη σειρά του οδηγεί στη μοιρολατρία, την ηττοπάθεια και την κοινωνική πειθάρχηση. Μπροστά σ’ αυτό το ζοφερό τοπίο στο χώρο της Παιδείας επείγει η συγκρότηση ενός κοινωνικού μετώπου από εκπαιδευτικούς, γονείς, μαθητές και φοιτητές για την υπεράσπιση της δημόσιας εκπαίδευσης και τη συνολική ανατροπή του καταστροφικού δημοσιονομικού προγράμματος που παράγει ανεργία, φτώχεια και αναξιοπρέπεια».
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα