26 Νοε 2014

Τι αλλάζει στο αεροδρόμιο Χανίων

Στα χέρια του Κοπελούζου το αεροδρόμιο Χανίων μέχρι το 2055
Ανακοινώθηκε χθες από το ΤΑΙΠΕΔ η πώληση του “Δασκαλογιάννης” και άλλων 13 περιφερειακών αερολιμένων στην κοινοπραξία του Έλληνα επιχειρηματία με τη γερμανική FRAPORT
Στα χέρια του επιχειρηματία Δημήτρη Κοπελούζου και της γερμανικής εταιρείας Fraport περνά μέχρι το 2055 το αεροδρόμιο “Δασκαλογιάννης” καθώς το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε τη συγκεκριμένη κοινοπραξία ως προτιμητέο επενδυτή για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας που βγήκαν στο... σφυρί.
Σύμφωνα με τη χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, κατά την κοινή συνεδρίαση του Δ.Σ. του Ταμείου με το Συμβούλιο Εμπειρογνωμόνων, αποσφραγίστηκαν οι οικονομικές προσφορές, που υποβλήθηκαν στις 10 Οκτωβρίου από τα επενδυτικά σχήματα CASA – METKA Α.Ε. (Συμμετοχή Ευάγγελος Μυτιληναίος), FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (συμμετοχή Δημήτρης Κοπελούζους) και VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε. (συμμετοχή Γιώργος Μπόμπολας). Από τη συνεδρίαση επιλέχτηκε το σχήμα FRAPORT – SLENTEL καθώς υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά.
Ειδικότερα, ο προτιμητέος επενδυτής προσέφερε για την Ομάδα Α των αεροδρομίων 609 εκατομμύρια ευρώ εφάπαξ τίμημα και 11,3 εκατομμύρια ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και 625 εκατομμύρια ευρώ και 11,6 εκατομμύρια ευρώ για την Ομάδα Β αντίστοιχα.
Υπενθυμίζεται ότι η Α’ ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλλονιάς, Ακτίου και Καβάλας, με δικαίωμα επιλογής για την Αλεξανδρούπολη, τον Άραξο, την Καλαμάτα και τη Νέα Αγχίαλο.
Στη Β’ ομάδα συμπεριλαμβάνονται τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης, με δικαίωμα επιλογής και τους αερολιμένες Χίου, Καρπάθου, Νέας Αγχιάλου και Λήμνου.
Από την όλη διαδικασία εξαιρείται το αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» του Ηρακλείου, το οποίο θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης για την ανάπτυξη του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΑΙΠΕΔ
Ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Εμμανουήλ Κονδύλης δήλωσε σχετικά: «Η συμμετοχή στο διαγωνισμό και οι προσφορές που υποβλήθηκαν από τις κορυφαίες διεθνώς εταιρείες του χώρου της ανάπτυξης και λειτουργίας αεροδρομίων αποτελεί τη μεγαλύτερη απόδειξη της εμπιστοσύνης που δείχνουν οι διεθνείς επενδυτές στην αναπτυξιακή προοπτική της χώρας μας».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Πασχάλης Μπουχώρης, είπε: «Η παραχώρηση θα αναβαθμίσει ουσιαστικά την ποιότητα των υποδομών και το επίπεδο εξυπηρέτησης των επιβατών, μέσα από την καλύτερη συντήρηση, λειτουργία και ανάπτυξη των αεροδρομίων. Μέσα από αυτή την ιδιωτικοποίηση δεν αναβαθμίζονται μόνο τα αεροδρόμια αλλά ενισχύεται το τουριστικό προϊόν της χώρας».
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΚΑΙ Ο ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΣ
Ο πρόεδρος του Δ.Σ. της Fraport AG Στέφαν Σούλτ εξέφρασε την ικανοποίησή του για την εξέλιξη αυτή. «Τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια αποτελούν μια ακόμα επένδυση στον χώρο των αεροδρομίων με δυναμικές προοπτικές. Η επιλογή της Fraport αναδεικνύει την ηγετική θέση της εταιρείας μας στον τομέα της διαχείρισης αεροδρομίων. Η εμπειρία μας στο συγκεκριμένο πεδίο εδώ και δεκαετίας, θα συνεισφέρει στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικό αεροδρομίων.
Από την πλευρά του, ο Δημήτρης Κοπελούζος δήλωσε: «Ο εκσυγχρονισμός των αεροδρομίων και η παροχή αξιόπιστων και ασφαλέστερων μεταφορικών υπηρεσιών θα αποβεί ωφέλιμη για τον ελληνικό τουρισμό ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τις τοπικές και την εθνική οικονομία με την ίδρυση νέων θέσεων εργασίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε αεροδρόμια – πύλες που θα ικανοποιούν τις αυξανόμενες ανάγκες και προσδοκίες τόσο των Ελλήνων όσο και των επισκεπτών από όλο τον κόσμο.
Η επίσημη ανακοίνωση της Fraport καταλήγει επισημαίνοντας τη μεγάλη δυναμική του ελληνικού τουρισμού, σημειώνοντας παράλληλα ότι την περασμένα χρονιά τα έσοδα από ξένους επισκέπτες στη χώρας μας ξεπέρασαν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η FRAPORT;
Η Fraport είναι γερμανική εταιρεία που ασχολείται με τη διαχείριση αεροδρομίων. Στα χέρια της έχει τα εξής αεροδρόμια: Φρανκφούρτη (Γερμανία), Μπουργκάς (Βουλγαρία), Αννόβερο (Γερμανία), Βάρνα (Βουλγαρία) Τσιαν Τσιανιάνγκ (Κίνα) , Ντακάρ (Δυτική Αφρική), Ίντιρα Γκάντι (Ινδία), Λίμα (Περού) και Αττάλεια (Τουρκία). Το 2013 ο Όμιλος Fraport προέβη σε πωλήσεις ύψους € 2.560.000.000, με EBITDA € 880.200.000 και κέρδη της τάξης των € 236.000.000.
Ο Όμιλος Κοπελούζου και η Fraport αποτελούν εταίρους στην κοινοπραξία που διαχειρίζεται το Αεροδρόμιο Πούλκοβο, της Αγίας Πετρούπολης, στην Ρωσία.
Τι αλλάζει στο αεροδρόμιο Χανίων
Η ιδιωτικοποίηση του “Δασκαλογιάννης” έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις τοπικών φορέων και αυτοδιοικητικών ενώ είναι δεδομένη η απόφαση για προσφυγή στη Δικαιοσύνη προκειμένου να μπλοκαριστεί η διαδικασία.
Κυριότερος φόβος είναι η αντίδραση των εταιρειών χαμηλού κόστους στα Χανιά. «Μία ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας στο αεροδρόμιο Χανίων σίγουρα θα μας προβλημάτιζε» είχε δηλώσει άλλωστε στα ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair Ντέιβιντ Ο” Μπράιαν, τον περασμένο Αύγουστο. Τι θα αλλάξει όμως άμεσα στο αεροδρόμιο Χανίων, μόλις ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση;
Σύμφωνα με την -ανεπίσημη ακόμα- ενημέρωση από το ΤΑΙΠΕΔ, οι χρεώσεις ανά επιβάτη θα ανέρχονται σε 18,5 ευρώ ενώ θα υπάρχει και επιπλέον χρέωση ασφαλείας ύψους 1,5 ευρώ. Συνολικά δηλαδή, κάθε εισιτήριο θα αυξηθεί κατά 20 ευρώ.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ 115 Π.Μ.
Η συμφωνία παραχώρηση προβλέπει για τα αεροδρόμια μικτής χρήσης, όπως των Χανίων, ότι θα παραχωρηθεί μόνο το αμιγώς πολιτικό κομμάτι του αεροδρομίου, ενώ οι υποδομές κοινής χρήσης θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο της Πολεμικής Αεροπορίας. Ο ιδιώτης θα τα χρησιμοποιεί έναντι τιμήματος που θα πληρώνει στην Πολεμική Αεροπορία.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ ΠΕΡΑΚΗΣ
ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα