Πρόταση για τη δημιουργία δημοτικών κέντρων ενισχυτικής διδασκαλίας
ΑΠΟ ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΠΑΡΑΤΑΞΗ «ΡΕΘΥΜΝΟ ΑΞΙΖΕΙΣ» ΚΑΙ ΤΟΝ Θ. ΝΙΝΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Μία ενδιαφέρουσα πρόταση για τη σύσταση και λειτουργία Κοινωνικών Δημοτικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας μαθητών κατέθεσε στο δήμο Ρεθύμνου η δημοτική παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις» με επικεφαλής τον κ. Θοδωρή Νίνο. Η παράταξη κατέθεσε και προσχέδιο καταστατικού για τη λειτουργία των κέντρων.
Στην εισήγησή του προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Ρεθύμνου, ο κ. Νίνος επισημαίνει τις δυσκολίες που σήμερα αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες μαθητών, προτείνει τη συνεργασία του δήμου με φορείς όπως η ΕΛΜΕ και το Πανεπιστήμιο με την αξιοποίηση των φοιτητών και τονίζει ότι ανάλογες δράσεις υλοποιούνται και σε άλλους δήμους, όπως ο δήμος Ηρακλείου και ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, στο αίτημά του αναφέρει:
«Λόγω του ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχολική χρονιά και βιώνοντας καθημερινά την οικονομική κρίση και τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πολλοί συμπολίτες μας, αδυνατώντας πολλές φορές να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές βασικές ανάγκες και
ΕΠΕΙΔΗ θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει -σε αυτούς του χαλεπούς καιρούς- να σταθεί δίπλα στους δημότες του, διευκολύνοντας και βοηθώντας τους κατά το μέγιστο δυνατόν.
ΕΠΕΙΔΗ θεωρούμε πως υπάρχει δυνατότητα παροχής περισσότερων ευκαιριών και υποστήριξης στις οικογένειες των συνδημοτών μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα μέσα από την ισότιμη συνεργασία και τον συντονισμό των αρμόδιων φορέων, όπως ο Δήμος Ρεθύμνου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε ότι με προγράμματα εθελοντισμού και έμπρακτης κοινωνικής αλληλεγγύης μπορούν να έρθουν πιο κοντά οι συνδημότες μας και να ενισχυθούν εκείνοι οι θεσμοί που χαρακτηρίζουν μια κοινωνία πολιτών, ενώ όλοι μαζί, από κοινού συνεργαζόμενοι, μπορούμε να ξεπεράσουμε πολλά εμπόδια, αλλά και να καλύψουμε τις υπαρκτές ελλείψεις του κράτους, όσον αφορά το κοινωνικό κράτος και τις αναδιανεμητικές του πολιτικές.
ΕΠΕΙΔΗ δυστυχώς πολλά παιδιά έχουν στερηθεί ήδη, λόγω των οικονομικών δυσκολιών, τη παροχή βασικών αναγκών και διευρύνεται όσο βαθαίνει η οικονομική και κοινωνική κρίση το χάσμα ανάμεσα στους συμπολίτες μας.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας είναι το μέλλον αυτού του τόπου και σε αυτά πρέπει να επενδύσουμε για τη θέσπιση μιας κοινωνίας πολιτών ίσων ευκαιριών, με παράλληλη ενίσχυση της καλλιέργειας κατάλληλης και ποιοτικής εκπαίδευσης και παιδείας.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε και επιδιώκουμε τον γόνιμο διάλογο με υλοποιήσιμες και μελετημένες προτάσεις, απορρίπτοντας τη στείρα άρνηση.
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ να τεθεί προς συζήτηση, σε επόμενη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η εφαρμογή της ολοκληρωμένης πρότασης μας για τη δημιουργία Κοινωνικών Δημοτικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας Μαθητών, καθώς και να πραγματοποιηθεί συνάντηση των Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων, αλλά και ενδιαφερομένων φορέων, όπως για παράδειγμα εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ Ρεθύμνου, του Εργατικού Κέντρου Ρεθύμνου, της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και λοιπών συναφών φορέων με σκοπό τη γονιμότερη εφαρμογή της πρότασής μας, η οποία θα δρομολογηθεί προς εφαρμογή κατά το νέο σχολικό έτος, μετά από διαβούλευση και μελέτη των επιμέρους παραμέτρων. Παρόμοιο μέτρο εφαρμόζεται με επιτυχία στο Δήμο Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Ηλίδας, καθώς επίσης και στο Δήμο Ηρακλείου.
Τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα διοργανώσει ο Δήμος Ρεθύμνης θα έχουν ως σκοπό να βοηθηθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, ενώ θα μπορούν να λειτουργήσουν σε ειδικά Κέντρα που θα δημιουργηθούν σε επιλεγμένα Γυμνάσια και Λύκεια ή στα Κέντρα Δια Βίου μάθησης στο Δήμο Ρεθύμνης με αξιοποίηση υπό μορφή πρακτικής άσκησης φοιτητών των Τμημάτων Φιλολογίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας και Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Οικονομικών Σπουδών, καθώς και καθηγητών σε εθελοντική βάση, με παροχή συμβολικά στους εθελοντές, ΤΕΜ, από τη Τράπεζα Χρόνου Ρεθύμνου. (Ξένιος Ζεύς).
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ τον de novo σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου Τοπικού Σχεδίου Εκπαίδευσης και Δια βίου μάθησης, στηριζόμενο στις νέες τοπικές ανάγκες που ανέκυψαν από τα δεδομένα της κρίσης και προσβλέποντας στην προώθηση της κοινωνίας ίσων ευκαιριών για τους πολίτες, με την αξιοποίηση και διασύνδεση του Πανεπιστημίου Κρήτης, των Τμημάτων και Σχολών του Ρεθύμνου, με έναρξη επαφών με τους αρμόδιους και ανάθεση σχετικής μελέτης εκ μέρους του Δήμου μας στους πλέον καταξιωμένους και αρμόδιους καθηγητές των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης, της Πανεπιστημιούπολης του Γάλλου».
goodnet
Μία ενδιαφέρουσα πρόταση για τη σύσταση και λειτουργία Κοινωνικών Δημοτικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας μαθητών κατέθεσε στο δήμο Ρεθύμνου η δημοτική παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις» με επικεφαλής τον κ. Θοδωρή Νίνο. Η παράταξη κατέθεσε και προσχέδιο καταστατικού για τη λειτουργία των κέντρων.
Στην εισήγησή του προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Ρεθύμνου, ο κ. Νίνος επισημαίνει τις δυσκολίες που σήμερα αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες μαθητών, προτείνει τη συνεργασία του δήμου με φορείς όπως η ΕΛΜΕ και το Πανεπιστήμιο με την αξιοποίηση των φοιτητών και τονίζει ότι ανάλογες δράσεις υλοποιούνται και σε άλλους δήμους, όπως ο δήμος Ηρακλείου και ο δήμος Θεσσαλονίκης.
Αναλυτικά, στο αίτημά του αναφέρει:
«Λόγω του ότι έχει ήδη ξεκινήσει η σχολική χρονιά και βιώνοντας καθημερινά την οικονομική κρίση και τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πολλοί συμπολίτες μας, αδυνατώντας πολλές φορές να ανταπεξέλθουν στις καθημερινές βασικές ανάγκες και
ΕΠΕΙΔΗ θεωρούμε ότι ο Δήμος πρέπει -σε αυτούς του χαλεπούς καιρούς- να σταθεί δίπλα στους δημότες του, διευκολύνοντας και βοηθώντας τους κατά το μέγιστο δυνατόν.
ΕΠΕΙΔΗ θεωρούμε πως υπάρχει δυνατότητα παροχής περισσότερων ευκαιριών και υποστήριξης στις οικογένειες των συνδημοτών μας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα μέσα από την ισότιμη συνεργασία και τον συντονισμό των αρμόδιων φορέων, όπως ο Δήμος Ρεθύμνου, το Πανεπιστήμιο Κρήτης και η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε ότι με προγράμματα εθελοντισμού και έμπρακτης κοινωνικής αλληλεγγύης μπορούν να έρθουν πιο κοντά οι συνδημότες μας και να ενισχυθούν εκείνοι οι θεσμοί που χαρακτηρίζουν μια κοινωνία πολιτών, ενώ όλοι μαζί, από κοινού συνεργαζόμενοι, μπορούμε να ξεπεράσουμε πολλά εμπόδια, αλλά και να καλύψουμε τις υπαρκτές ελλείψεις του κράτους, όσον αφορά το κοινωνικό κράτος και τις αναδιανεμητικές του πολιτικές.
ΕΠΕΙΔΗ δυστυχώς πολλά παιδιά έχουν στερηθεί ήδη, λόγω των οικονομικών δυσκολιών, τη παροχή βασικών αναγκών και διευρύνεται όσο βαθαίνει η οικονομική και κοινωνική κρίση το χάσμα ανάμεσα στους συμπολίτες μας.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε ότι τα παιδιά μας είναι το μέλλον αυτού του τόπου και σε αυτά πρέπει να επενδύσουμε για τη θέσπιση μιας κοινωνίας πολιτών ίσων ευκαιριών, με παράλληλη ενίσχυση της καλλιέργειας κατάλληλης και ποιοτικής εκπαίδευσης και παιδείας.
ΕΠΕΙΔΗ πιστεύουμε και επιδιώκουμε τον γόνιμο διάλογο με υλοποιήσιμες και μελετημένες προτάσεις, απορρίπτοντας τη στείρα άρνηση.
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ να τεθεί προς συζήτηση, σε επόμενη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η εφαρμογή της ολοκληρωμένης πρότασης μας για τη δημιουργία Κοινωνικών Δημοτικών Κέντρων Ενισχυτικής Διδασκαλίας Μαθητών, καθώς και να πραγματοποιηθεί συνάντηση των Επικεφαλής των Δημοτικών Παρατάξεων, αλλά και ενδιαφερομένων φορέων, όπως για παράδειγμα εκπροσώπους της ΑΔΕΔΥ Ρεθύμνου, του Εργατικού Κέντρου Ρεθύμνου, της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και λοιπών συναφών φορέων με σκοπό τη γονιμότερη εφαρμογή της πρότασής μας, η οποία θα δρομολογηθεί προς εφαρμογή κατά το νέο σχολικό έτος, μετά από διαβούλευση και μελέτη των επιμέρους παραμέτρων. Παρόμοιο μέτρο εφαρμόζεται με επιτυχία στο Δήμο Θεσσαλονίκης, στο Δήμο Ηλίδας, καθώς επίσης και στο Δήμο Ηρακλείου.
Τα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας που θα διοργανώσει ο Δήμος Ρεθύμνης θα έχουν ως σκοπό να βοηθηθούν τους μαθητές και τις μαθήτριες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες, ενώ θα μπορούν να λειτουργήσουν σε ειδικά Κέντρα που θα δημιουργηθούν σε επιλεγμένα Γυμνάσια και Λύκεια ή στα Κέντρα Δια Βίου μάθησης στο Δήμο Ρεθύμνης με αξιοποίηση υπό μορφή πρακτικής άσκησης φοιτητών των Τμημάτων Φιλολογίας, Ιστορίας και Αρχαιολογίας και Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Οικονομικών Σπουδών, καθώς και καθηγητών σε εθελοντική βάση, με παροχή συμβολικά στους εθελοντές, ΤΕΜ, από τη Τράπεζα Χρόνου Ρεθύμνου. (Ξένιος Ζεύς).
ΕΙΣΗΓΟΥΜΑΣΤΕ τον de novo σχεδιασμό και την κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου Τοπικού Σχεδίου Εκπαίδευσης και Δια βίου μάθησης, στηριζόμενο στις νέες τοπικές ανάγκες που ανέκυψαν από τα δεδομένα της κρίσης και προσβλέποντας στην προώθηση της κοινωνίας ίσων ευκαιριών για τους πολίτες, με την αξιοποίηση και διασύνδεση του Πανεπιστημίου Κρήτης, των Τμημάτων και Σχολών του Ρεθύμνου, με έναρξη επαφών με τους αρμόδιους και ανάθεση σχετικής μελέτης εκ μέρους του Δήμου μας στους πλέον καταξιωμένους και αρμόδιους καθηγητές των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Κρήτης, της Πανεπιστημιούπολης του Γάλλου».
goodnet
Ετικέτες Αυτοδιοίκηση, Κρήτη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα