13 Νοε 2014

Δίκτυο αλληλεγγύης χωρίς μεσάζοντες: ένας εναλλακτικός τρόπος δράσης

Ενάμιση χρόνο ζωής έχει συμπληρώσει πια το Δίκτυο Αλληλεγγύης χωρίς Μεσάζοντες και στο Ρέθυμνο, που την περασμένη Κυριακή πραγματοποίησε στο ρέμα Συνατσάκη την όγδοη διανομή προϊόντων, με μεγάλη επιτυχία και κυρίως ανταπόκριση από τους πολίτες.
Παραγωγοί από όλες τις περιοχές της Ελλάδας, Μεσσηνία, Δράμα, Καστοριά και φυσικά από την Κρήτη, και εθελοντές – διοργανωτές, συγκεντρώνονται και συνεργάζονται με κοινό στόχο και σκοπό. Το κίνητρο είναι ξεκάθαρο και αποτελεί κοινό συμφέρον παραγωγών και καταναλωτών. Όπως αναφέρουν και οι ίδιοι, όλο αυτό δημιουργήθηκε από την ανάγκη για ένα άλλο πρότυπο, για μία εναλλακτική δομή που θα δώσει στον κόσμο να καταλάβει πως τα πράγματα μπορούν να γίνουν και διαφορετικά, χωρίς τη διαμεσολάβηση μεγάλων καταστημάτων και πολυεθνικών. Πως με αυτοοργάνωση παραγωγών και καταναλωτών μπορούν να επιλυθούν πολλά από τα προβλήματα που υπάρχουν.
Χαρακτηριστικά η κα Έμιλυ, μια εκ των εθελοντών και διοργανωτών του Δικτύου, ρωτήθηκε για το ποια ανάγκη τους οδήγησε στη δημιουργία του δικτύου αλληλεγγύης και χαρακτηριστικά ανέφερε ότι «η ανάγκη ήταν η ζήτηση για ποιοτικά προϊόντα διατροφής και το σημαντικότερο απ’ όλα η άμεση επαφή παραγωγού με καταναλωτή χωρίς τους μεσάζοντες οι οποίοι είτε ανεβάζουν στα ύψη τις τιμές, είτε από την άλλη ρίχνουν πάρα πολύ και όχι μόνο την ποιότητα των προϊόντων αλλά και την αμοιβή του ίδιου του παραγωγού».
Από τη μεριά παραγωγών αλλά και διοργανωτών όπως είπε, «δίνεται έμφαση όχι μόνο στην τιμή αλλά και στην ποιότητα, καθώς φροντίζουμε όλα τα προϊόντα να είναι αν όχι βιολογικά καθώς δεν είναι σε όλα εφικτό, να είναι πιστοποιημένα και να ελέγχονται το πόσο ψεκασμένα ή ραντισμένα είναι σε επίπεδα χημικών ουσιών».
Ο κόσμος που παρευρέθηκε στο Δίκτυο Αλληλεγγύης ήταν αρκετός και οι παραγγελίες, που πραγματοποιούνται διαδικτυακά, αυξάνονται ολοένα και περισσότερο σε κάθε διανομή. Ανάλογη όμως της ζήτησης είναι και η προσφορά συνεπώς και η ποικιλία των προϊόντων, που μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής αυξάνεται συνεχώς. Ο κόσμος έδειξε να δέχεται και να αγκαλιάζει το Δίκτυο αλληλεγγύης και από τη συμμετοχή του αλλά και από τις απαντήσεις τους επί του θέματος. Ένας εκ των καταναλωτών, ο Παύλος αναφέρει ότι αυτό το οποίο προσελκύει τον κόσμο και κάνει το δίκτυο αλληλεγγύης πρώτη επιλογή είναι «αρχικά οι προσιτές τιμές των προϊόντων σε συνδυασμό με την ποιότητα, η ειλικρίνεια, πως μπορώ δηλαδή να πληρώνω τη δουλειά του παραγωγού σε αυτόν και σε κανέναν άλλον».
ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΚΑΙ ΠΙΟ ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ
Οι διαφορές βέβαια που υπάρχουν από την πρώτη μέχρι την πιο πρόσφατη, την όγδοη διανομή, είναι αισθητές και σε ό,τι αφορά την οργάνωση των ίδιων των παραγωγών και διοργανωτών αλλά και την αποδοχή και συνεργασία με τον κόσμο. Τα δίκτυα χωρίς μεσάζοντες έχουν καθιερωθεί σε ολόκληρη την Ελλάδα ως θεσμός και η διστακτικότητα παραγωγών και καταναλωτών αντικαθίσταται από εμπιστοσύνη ολοένα και περισσότερο.
Η συστηματοποίηση και καθιέρωση του Δικτύου Αλληλεγγύης είναι ο πρωταρχικός στόχος και αυτό φαντάζει εφικτό αφού η ιδεολογική μετακίνηση του κόσμου προς έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης αλλά και δράσης γίνεται πλέον συνειδητά. Η ιδεολογική μετατόπιση του κόσμου γίνεται φανερή, καθώς η στήριξή τους δεν φαίνεται μονάχα μέσα από την συμμετοχή τους στην αγορά των προϊόντων αλλά και από την επώνυμη υπογραφή τους σε ψηφίσματα στήριξης υπέρ των δικτύων αλληλεγγύης.
Το Δίκτυο αλληλεγγύης χωρίς μεσάζοντες προτείνει έναν διαφορετικό τρόπο κατανάλωσης αγαθών, από εκεί και πέρα έγκειται στους καταναλωτές να αποφασίσουν για τον ποιο δρόμο θα επιλέξουν να ακολουθήσουν.
ΜΑΡΙΝΑ ΓΡΑΤΣΙΑ
goodnet

Ετικέτες

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα