Ο ΣΕΤΕ για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων
Ψήφο εμπιστοσύνης στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού αποτελεί η ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των 14ων κύριων περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας. Είναι προφανές ότι για το, κατά γενική ομολογία, υψηλό τίμημα συνυπολογίστηκαν τα ρεκόρ που σημείωσε ο ελληνικός τουρισμός την τελευταία διετία και η διαγραφόμενη δυναμική του με βάση τον Οδικό Χάρτη 2021.
Είναι σημαντικό ότι ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του ΣΕΤΕ, για μακράς διάρκειας μίσθωση με ανταγωνιστικές χρεώσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο των υποδομών, θα επιτρέψουν τη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και θα συμβάλουν στην ενίσχυση του ελληνικού ταξιδιωτικού και τουριστικού προϊόντος που συστηματικά προωθεί ο ΣΕΤΕ. Στην κατεύθυνση αυτή είναι θετικό το γεγονός ότι δεν προβλέπεται αύξηση από τα 14,5 € ανά επιβάτη, που ισχύει σήμερα, έως την ολοκλήρωση των επενδύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών, ενώ το προσδιορισμένο από τη Σύμβαση επίπεδο συνολικών χρεώσεων μετά την ολοκλήρωση και πιστοποίηση των αναβαθμίσεων, έως τα 20 € ανά επιβάτη, είναι συγκρίσιμο με σύγχρονα αεροδρόμια της εγγύτερης στην Ελλάδα περιοχής της Τουρκίας και της Νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία). Έχοντας ως δεδομένο ότι ένας ανάδοχος ανέλαβε και τις 2 ομάδες αεροδρομίων (7 αεροδρόμια έκαστη), απαιτείται σύσταση και οργάνωση κατάλληλα στελεχωμένης Εποπτικής Ρυθμιστικής Αρχής για τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η οποία θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει τη πιστή εφαρμογή της Σύμβασης.
Παράλληλα, γίνεται περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επέκταση του χρόνου παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία θα επιτρέψει την αναγκαία μείωση του επιπέδου των χρεώσεών του, με παράλληλη διατήρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μία τέτοια εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα πλέον και καλύτερα οργανωμένα, σε σχέση με το παρελθόν, περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας έντονα και ευδιάκριτα ανταγωνιστικής ελληνικής αγοράς αερομεταφορών. Οι παραπάνω συνδυαστικές ενέργειες πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, ώστε να μεγιστοποιηθεί και να κεφαλαιοποιηθεί η τουριστική δυναμική της χώρας, αλλά και η συνέχιση της φετινής εντυπωσιακής ανάκαμψης της πρωτεύουσας της.
Ο ΣΕΤΕ και ο τουριστικός κόσμος της χώρας προσβλέπουν σε ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία με την κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. προς όφελος της περαιτέρω βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού.
Είναι σημαντικό ότι ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις του ΣΕΤΕ, για μακράς διάρκειας μίσθωση με ανταγωνιστικές χρεώσεις αναπτυξιακού χαρακτήρα, που θα αναβαθμίσουν το επίπεδο των υποδομών, θα επιτρέψουν τη παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και θα συμβάλουν στην ενίσχυση του ελληνικού ταξιδιωτικού και τουριστικού προϊόντος που συστηματικά προωθεί ο ΣΕΤΕ. Στην κατεύθυνση αυτή είναι θετικό το γεγονός ότι δεν προβλέπεται αύξηση από τα 14,5 € ανά επιβάτη, που ισχύει σήμερα, έως την ολοκλήρωση των επενδύσεων για την ανάπτυξη των υποδομών, ενώ το προσδιορισμένο από τη Σύμβαση επίπεδο συνολικών χρεώσεων μετά την ολοκλήρωση και πιστοποίηση των αναβαθμίσεων, έως τα 20 € ανά επιβάτη, είναι συγκρίσιμο με σύγχρονα αεροδρόμια της εγγύτερης στην Ελλάδα περιοχής της Τουρκίας και της Νότιας Ευρώπης (Ιταλία, Ισπανία). Έχοντας ως δεδομένο ότι ένας ανάδοχος ανέλαβε και τις 2 ομάδες αεροδρομίων (7 αεροδρόμια έκαστη), απαιτείται σύσταση και οργάνωση κατάλληλα στελεχωμένης Εποπτικής Ρυθμιστικής Αρχής για τις χρεώσεις των αεροδρομίων, η οποία θα ελέγχει και θα εξασφαλίζει τη πιστή εφαρμογή της Σύμβασης.
Παράλληλα, γίνεται περισσότερο επιτακτική από ποτέ η επέκταση του χρόνου παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας, η οποία θα επιτρέψει την αναγκαία μείωση του επιπέδου των χρεώσεών του, με παράλληλη διατήρηση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Μία τέτοια εξέλιξη, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα πλέον και καλύτερα οργανωμένα, σε σχέση με το παρελθόν, περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, θα συμβάλει καθοριστικά στη δημιουργία μιας έντονα και ευδιάκριτα ανταγωνιστικής ελληνικής αγοράς αερομεταφορών. Οι παραπάνω συνδυαστικές ενέργειες πρέπει να γίνουν το συντομότερο δυνατό, ώστε να μεγιστοποιηθεί και να κεφαλαιοποιηθεί η τουριστική δυναμική της χώρας, αλλά και η συνέχιση της φετινής εντυπωσιακής ανάκαμψης της πρωτεύουσας της.
Ο ΣΕΤΕ και ο τουριστικός κόσμος της χώρας προσβλέπουν σε ουσιαστική και εποικοδομητική συνεργασία με την κοινοπραξία FRAPORT AG – SLENTEL Ltd. προς όφελος της περαιτέρω βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας και της ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού.
Ετικέτες Κρήτη
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα