12 Δεκ 2014

Προσφυγή ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων

Την απόφαση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) να προσφύγει στο όργανα της Ε.Ε. και στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βασίλης Αλεβιζόπουλος από τα Χανιά όπου βρέθηκε χθες για να συμμετέχει σε συζήτηση για τις επιπτώσεις από την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων.
Όπως τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος η Ομοσπονδία έχει έρθει σε επαφή με έμπειρους νομικούς των Αθηνών για να προχωρήσει σε καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για παραβίαση των κανονισμών της Ε.Ε. περί δεσπόζουσας θέσης.
Κι αυτό διότι, όπως είπε χαρακτηριστικά, «το κρατικό μονοπώλιο που υπήρχε στην Ελλάδα δίνει πλέον τη θέση του στο γερμανικό μονοπώλιο» έπειτα από την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στην σύμπραξη Fraport-Κοπελούζου.
«Το θέμα του αεροδρομίου έχει περάσει στην κοινή γνώμη ότι έχει τελειώσει. Να σας πω ότι ούτε καν η επίσημη ανακοίνωση του αναδόχου και της σύμβασης δεν έχει γίνει επίσημα. Άρα είμαστε στην αρχή μιας διαδικασίας», υποστήριξε, μεταξύ άλλων, ο κ. Αλεβιζόπουλος ενώ σχετικά με τις συνέπειες που θα έχει η ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων επεσήμανε ότι θα υπάρξουν μεγάλες αυξήσεις στην τιμολογιακή πολιτική. «Στην πρώτη εφαρμογή κατά την έναρξη λειτουργίας του αεροδρομίου με το νέο καθεστώς από 12 ευρώ που ήταν το τέλος ανά επιβάτη θα αγγίξει τα 26,5 ευρώ. Μετά τα έργα των 22 εκατ. ευρώ ανά αεροδρόμιο θα αγγίξει τα 32ευρώ με σημαντικές αυξήσεις στο πάρκινγκ αεροσκαφών, τις εμπορικές μισθώσεις και τα τέλη προσγείωσης που είναι δωρεάν σε όλα τα κρατικά αεροδρόμια», επεσήμανε.
Τόνισε δε ότι η πολιτική που ακολουθούσε το κρατικό μονοπώλιο και οι φθηνές υπηρεσίες στα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν καθοριστικός παράγοντας για την συνεχή αύξηση των αφίξεων κατά 8 και 10% τα τελευταία χρόνια, ενώ αντίθετα στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» τα 13 χρόνια που λειτουργεί υπό ιδιωτικό έλεγχο οι αύξηση της κίνησης διατηρήθηκε στα ίδια επίπεδα ή και χαμηλότερα.
Σχετικά με το ζήτημα των επενδύσεων που θα γίνουν στα αεροδρόμια ο κ. Αλεβιζόπουλος ανέφερε ότι αυτές δεν θα ξεπεράσουν τα 330 εκατ. ευρώ σε 4 χρόνια. «Δηλαδή για το αεροδρόμιο των Χανίων αντιστοιχούν μόνο 22 εκατ. ευρώ και με σημαντικές αυξήσεις που θα επιβαρυνθεί ο πολίτης – επιβάτης και οι χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες οι οποίες θα φύγουν», επεσήμανε.
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Αλεβιζέοπουλος στις σοβαρές συνέπειες που θα υπάρξουν στον ελληνικό τουρισμό, ενώ κατήγγειλε ότι υπάρχει σχέδιο για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της γερμανικής βιομηχανίας τουρισμού: «Η γερμανική κυβέρνηση εκείνο που επιδιώκει είναι να ελέγξει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια. Από εκεί και πέρα έχει τους Γερμανούς τουρ οπερέιτορ, έχει τη “Lufthansa”, ενώ το κράτος μαζί με ιδιώτες αγοράζει σήμερα σε όλη την περιφέρεια αλυσίδα ξενοδοχείων με στόχο τη μεταφορά 15-20 εκατ. Έτσι τα χρήματα θα παραμένουν στη γερμανική κυβέρνηση και η ελληνική κυβέρνηση θα χάσει την πρώτη βιομηχανία της που λέγεται τουρισμός», υπογράμμισε σχετικά.
Να σημειώσουμε ότι στην εκδήλωση – συζήτηση που οργάνωσε ο Σύλλογος Υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) Χανίων στο ΕΒΕΧ έδωσαν, μεταξύ άλλων, το «παρών» ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Απ. Βουλγαράκης, οι πρόεδροι του ΟΕΒΕ Ν. Χανίων Αντώνης Παπαδεράκης, του ΕΒΕΧ Γιάννης Μαργαρώνης και του Δικηγορικού Συλλόγου Γιάννης Δασκαλάκης, αντιπροσωπεία των ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ, ο δημοτικός σύμβουλος Χανίων και επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νίκος Παπαντωνάκης, ο αερολιμενάρχης Σταύρος Καστρινάκης, ο Νίκος Τζάρας εκ μέρους της Δημοτικής Κίνησης «Πρωτοβουλία Πολιτών – Πρώτα ο Άνθρωπος» κ.ά.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΙΔΑΚΗΣ
ΧΑΝΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα