5 Δεκ 2014

Συγχαρητήρια στις Ρεθυμνιώτισσες μαθήτριες που απέσπασαν βραβεία στον Παγκρήτιο Λογοτεχνικό διαγωνισμό

ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Η διαμόρφωση Ιστορικού Πολιτισμού μέσα από τη Λογοτεχνία
Η σημειολογία των σχολικών επετειακών εκδηλώσεων αντικατοπτρίζεται στο πολιτισμικό κεφάλαιο και στα κυρίαρχα νοήματα που διαβιβάζονται μέσα από την αναβίωση της ιστορικής πραγματικότητας.
Με τον συλλογικό χαρακτήρα τους πραγματώνεται το αίσθημα ταύτισης με τον κοινωνικό ιστό και εκπληρώνεται η ηθική επιταγή της απόδοσης ευγνωμοσύνης σε όλους, όσοι πάλεψαν για την επανάκτηση ή τη διατήρηση ιδανικών και αξιών.
Για να αποβούν, όμως, οι επετειακές εκδηλώσεις δράσεις ιστορικού (εγ)γραμματισμού και ιστορικής-πολιτικής αγωγής και να αποφευχθεί ο κίνδυνος αναπαραγωγής προκαθορισμένων ιδεολογικών και αξιακών προτύπων, πρέπει να υπερβούν την τυπολογία και τον μνημειακό χαρακτήρα.
Και αυτό επιτυγχάνεται με τη συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες που τους επιτρέπουν να προσεγγίζουν ιστορικές καταστάσεις που επηρέασαν τη συμπεριφορά των ατόμων και να αξιολογούν αίτια και αποτελέσματα με τρόπο βιωματικό και αβίαστο που συνάδει με την ηλικία, τα ενδιαφέροντα και τη νοοτροπία τους.
Έτσι, μεταφερόμενοι στο παρελθόν, εμβαθύνουν στη συλλογική αυτογνωσία και προσδιορίζουν τον εαυτό τους μέσα στον σύγχρονο κόσμο αναγνωρίζοντας τη συνέχεια του ιστορικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Η Λογοτεχνία αποτελεί προνομιακό πεδίο τέτοιας δραστηριότητας είτε με την ανάγνωση είτε με τη γραφή της. Η διαλεκτική και συμπληρωματική σχέση Ιστορικής και Λογοτεχνικής αφήγησης νοηματοδοτεί την ιστορική εξέλιξη φωτίζοντάς την πρισματικά και μετατρέποντας το αφηρημένο σε συγκεκριμένες ατομικές περιπτώσεις. Ο μαθητής προσεγγίζει την ιστορική γνώση με τρόπο που του αφήνει ελευθερία στη διαχείρισή της, του επιτρέπει εναλλακτικές αναγνώσεις και ταυτόχρονα με τη συναισθηματική δραστηριοποίηση τη μετουσιώνει σε τρόπο ζωής.
Ο Παγκρήτιος Λογοτεχνικός διαγωνισμός αφιερωμένος στην εξέγερση των φοιτητών στο Πολυτεχνείο το Νοέμβρη του 1973 που διοργάνωσε για 31η φορά ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Χανίων ενέπλεξε τους μαθητές σε μια δημιουργική και βιωματική ανάγνωση, ανάκληση και αναπαράσταση των γεγονότων που συνέβησαν και που αποτελούν ένα από τα ορόσημα στην πορεία του Νεότερου Ελληνικού κράτους.
Γι’ αυτό, εκτός από τα συγχαρητήρια που αξίζουν στους διοργανωτές, αξίζουν πολλά συγχαρητήρια και σε όλους ανεξαιρέτως τους διαγωνιζόμενους, και κυρίως στους μαθητές. Και ιδιαίτερα βέβαια σ’ αυτούς που με τη λογοτεχνική τους πένα απέσπασαν βραβεία και επαίνους.
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ρεθύμνου συγχαίρει ιδιαίτερα τις Ρεθυμνιώτισσες μαθήτριες που απέσπασαν βραβεία: τη Μαρία Βενιεράκη, μαθήτρια της Α΄ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Λυκείου Ρεθύμνου που απέσπασε το 1ο βραβείο με το διήγημα «Ένα πρωινό του Νοέμβρη» (στην κατηγορία μαθητές Λυκείων) και τη Νεφέλη Στεφανάτου, μαθήτρια της Γ΄ τάξης του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου, η οποία έλαβε το 2ο βραβείο με το διήγημα «H Γαλάζια πεταλούδα» (στην κατηγορία μαθητές Γυμνασίου).
Και τα δύο διηγήματα είχαν γραφτεί στο πλαίσιο του περσινού Ομίλου Φιλαναγνωσίας και Δημιουργικής Γραφής που λειτουργούσε στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πανεπιστημίου Κρήτης με την καθοδήγηση της Φιλολόγου κας Ρενιέρη.
Τα διηγήματα των μαθητριών μπορεί κάποιος να διαβάσει και στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου Φιλολόγων Ρεθύμνου με ένα κλικ εδώ

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα