8 Απρ 2016

Στροφή στην υγιεινή διατροφή κάνουν οι Έλληνες [έρευνα]

Στροφή στην υγιεινή διατροφή κάνουν οι Έλληνες [έρευνα]
Στροφή στην υγιεινή διατροφή κάνουν οι Έλληνες, οι οποίο ασχολούνται πλέον με την ασφάλεια των τροφίμων αλλά και τη συσκευασία στην οποία τα απολαμβάνουν.
Παρά την κρίση, η υγιεινή διατροφή έχει μπει στο επίκεντρο των Ελλήνων, οι οποίοι δίνουν πλέον σημασία και στην ετικέτα τροφίμων και στη συσκευασία και στο πως τα τρόφιμα φτάνουν στο τραπέζι μας.
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα από την Tetra Pak Hellas και τη Focus Bari, από τις 11 Ιανουαρίου έως και τις 17 Ιανουαρίου του 2016, 9 στους 10 Έλληνες δηλώνουν ότι τους απασχολούν οι εξελίξεις της αγοράς προϊόντων υγιεινής διατροφής, ενώ μόλις το 7% δεν δείχνει κάποιο ενδιαφέρον.

Η ασφάλεια τροφίμων αποτελεί κλειδί για την υγιεινή διατροφή
Βασικό θέμα που απασχολεί τους καταναλωτές, είναι πλέον η ασφάλεια των τροφίμων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, 7 στους 10 καταναλωτές διαβάζουν πάντα τις ετικέτες προτού αγοράσουν ένα προϊόν.
Το 85% των Ελλήνων καταναλωτών θέλει να γνωρίζει τη διαδρομή που έχει διανύσει το προϊόν που αγοράζει μέχρι να φτάσει στο τραπέζι του. Παράλληλα, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον στην αγορά προϊόντων με βιταμίνες ή ευεργετικές ιδιότητες, ενώ το 83% ανησυχεί για το θέμα της ύπαρξης συντηρητικών στα τρόφιμα που καταναλώνει.
Οι βιταμίνες και τα συντηρητικά φαίνεται να είναι αρκετά σημαντικό μέρος της πληροφορίας που αναζητούν για τα τρόφιμα 9 στις 10 μητέρες.
Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις πληροφορίες που αναγράφονται στην ετικέτα των προϊόντων δείχνουν ότι έχουν οι γυναίκες (ηλικίας 45-55).
Οικονομία και υγιεινή διατροφή
Οκτώ στους 10 Έλληνες καταναλωτές προτίμησαν τους τελευταίους 6 μήνες οικονομικές συσκευασίες ή πακέτα συσκευασιών. Το 78% των καταναλωτών έκανε χρήση εκπτωτικών κουπονιών, ενώ στους γονείς το ποσοστό αυτό φτάνει το 86%.
Στάσεις ως προς τις εξελίξεις / παρακολούθηση της αγοράς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 53% των Ελλήνων καταναλωτών παρακολουθούν από κοντά την αγορά προϊόντων υγιεινής διατροφής, το 39% παρακολουθούν από κάποια απόσταση, ενώ το 7% δε δείχνει κάποιο ενδιαφέρον.
Τι ψάχνουμε στις συσκευασίες των τροφίμων
Σύμφωνα με την έρευνα της Tetra Pak, 1 στους 2 Έλληνες καταναλωτές θεωρεί τη συσκευασία σημαντική για την ασφάλεια στη διατροφή. Εξ’ ισου σημαντική είναι η ιδιότητα της συσκευασίας να μπορεί να διατηρήσει τα θρεπτικά συστατικά του γάλακτος ή του χυμού (85%) και να έχει κατασκευαστεί με τρόπο φιλικό προς το περιβάλλον (82%).
Αναλύοντας τις διαφορετικές συμπεριφορές των δύο φύλων και ομάδων, τα στοιχεία της έρευνας δείχνουν πως οι γυναίκες φαίνεται να δίνουν μεγαλύτερη βάση στο πόσο πρακτικές και εύχρηστες είναι οι συσκευασίες ενώ το ίδιο σημαντικό είναι να μπορεί μια συσκευασία να προστατεύει το προϊόν το περιβάλλον (85%). Στο σύνολο του πληθυσμού, ενισχύεται η τάση να μπορούν οι συσκευασίες να χρησιμοποιηθούν στον δρόμο ή τη δουλειά (71%).


Δέκα παγκόσμιες τάσεις στην αγορά τροφίμων και συσκευασίας
1. Το 60% των καταναλωτών παγκοσμίως αναζητούν προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν αποδεδειγμένα οφέλη για την υγεία.
2. 1 στους 2 καταναλωτές ανησυχεί για την έλλειψη βιταμινών στην υγεία του.
3. Το 67% των καταναλωτών παγκοσμίως επιλέγει συσκευασίες με σημαντικότερο κριτήριο το να διατηρούν το προϊόν όσο πιο φρέσκο γίνεται.
4. Οι καταναλωτές επιθυμούν να γνωρίζουν την προέλευση, καθώς και όλα τα στάδια παραγωγής που έχουν μεσολαβήσει μέχρι το τελικό προϊόν. Βασικά κριτήρια για την επιλογή τους είναι η ασφάλεια των τροφίμων, η χώρα προέλευσης και η μάρκα του προϊόντος.
5. Οι καταναλωτές αναζητούν λύσεις που ανταποκρίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο στις τρέχουσες ανάγκες τους. Εν το μεταξύ, 60% των καταναλωτών παγκοσμίως εύχεται η ζωή του να ήταν πιο απλουστευμένη. Για το λόγο αυτό οι καταναλωτές τείνουν να προτιμούν προϊόντα που θα διευκολύνουν την καθημερινότητα τους.
6. Η επιλογή συσκευασιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον είναι σχεδόν αυτονόητη, ενώ το 80% των καταναλωτών προσπαθεί να ανακυκλώνει τακτικά τις συσκευασίες που χρησιμοποιεί.
7. Ο ενεργός τρόπος ζωής των σύγχρονων καταναλωτών, οι οποίοι βρίσκονται διαρκώς σε κίνηση, δημιουργεί την ανάγκη για προϊόντα on-the-go κατανάλωσης. Συγκεκριμένα, 73% των καταναλωτών παγκοσμίως τρώει snack παραλείποντας γεύματα, ενώ το 44% τρώει snack ανάμεσα στο μεσημεριανό και το βραδινό.
8. Η παγκοσμιοποίηση δίνει την ευκαιρία στον πειραματισμό σε τροφές πρωτότυπες και έξω από τα συνηθισμένα.
9.Παράλληλα, 8 στους 10 καταναλωτές θέλουν να αγοράζουν προϊόντα που είναι φτιαγμένα στα μέτρα τους
tetrapack2 (1)
10. Η πιο σύγχρονη τάση στις ετικέτες είναι η διάδραση. Συγκεκριμένα ετικέτες που ενημερώνουν με ένα άγγιγμα τον καταναλωτή αν το προϊόν είναι ασφαλές για κατανάλωση ή ετικέτες που έχουν τη δυνατότητα να πλύνουν το προϊόν (φρούτο), ώστε ο καταναλωτής να μπορέσει να το καταναλώσει αμέσως, είναι αυτές που προτιμώνται.



shape.g




Ετικέτες , ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα